Institutionen för datavetenskap Umeå Universitet


Design och analys av algoritmer för parallelldatorsystem, VT03


Kursplan
Lärare och handledare
Kursutvärderaren

Schema
Kursöversikt/läsanvisningar
Kurslitteratur
Handledning

Gruppövningar
Utdelat material
Tentor

Obligatoriska uppgifter
Laboration 1
Laboration 2
Laboration 3
Laboration 4
Resultat

Ytterligare länkar
Direkt användbart
HPC2N
HPC2N support center
HPC2N system information
MPI-information

Kanske intressant?
HPC-forskning vid DV
SNIC
HPC wire
Global Grid Forum
Grid computing @ DS-online
IEEE ParaScope
Netlib
Top500
Globus
Gridport
Grid computing portals
LAPACK
ScaLAPACK
SCxy conference series

Tidskrifter via nätet
Parallel computing
Concurrency: Practice ...
Computation and Concurr ...
Journal of parallel and distr...
Int. J. of parallel programming
ACM Trans. Math. Software
SIAM J. on scientific computing
IEEE distributed systems online
Computing and vis. in science

Under dessa sidor kommer information gällande kursen att fortlöpande läggas in.

Nyheter
03-01-04: Schemaändring: Repetitionsföreläsningen flyttad till onsdag 12/3 kl. 13-15 i MA378
03-01-10: Seminarium On 19/2, kl 14.00: Se inbjudan
03-01-04: Schemaändring Må 10/2: Föreläsningen flyttad till 15-17.
Gruppövning 2 flyttad till 13-15. (Samma lokaler gäller!)
03-02-04: Lab 1.1 färdigrättad. Använd ditt vanliga
lösenord för att kolla resultatet!
03-01-24: Uppdatering av laborationsbeskrivning för Lab3 upplagd
03-01-21: Föreläsning 30/1 flyttad till 29/1 (se schema)
03-01-16: Preliminära laborationsbeskrivningar upplagda
03-01-14: Viktig information om kurslitteratur upplagd
03-01-10: Preliminärt schema upplagt
03-01-07: Kursstart 20/1 2003 kl. 13.15 i MA378

Regler och riktlinjer vid DV@UmU
Riktlinjer vid labgenomförande
Att skriva labrapport
Tentamensregler
Hederskodex
Datorkontraktet (som du ska ha undertecknat och lovat följa)
Internansökan


http://www.cs.umu.se/kurser/TDBD08/VT03/index.html
Ansvarig för sidan: Erik Elmroth
Senast ändrad 2003-03-06
Copyright © 2003. All rights reserved.