Innehåll

Läsanvisningar
(Lewis-Loftus)

F : OO intro, begrepp, exempelklass, syntax: class, public, private, variabler, identifierare, reserverade ord, Använda och skapa objekt, syntax: new, tilldelning, metodanrop

2.1/2.3-2.10 (ej 2.4, 2.9) /4.1/4.2/

1.4/1.5

F : Referenser, klass och metodsyntax,
satser, grundtyper vs klasser, uttryck och operatorer/parametrar.

2.4/3.1/3.4/3.5/4.3

F : Kontrollsatser (if, while ...), konstanter, referenser vs värden

resten av kap 3

F : Arv, has-a vs is-a, UML, klassdiagram omdefinition (overriding), polymorfism, abstract.

4.4/7.1-7.5

F : Metodik (PVK), interface, arv forts.

5.4/7.6

Morelli 0.4/1.4

10.1-10.4

F : Fält (array), in-/utmatning (i/o-klasser), String-klassen

6.1/6.2/8.4

F : "Numerik", precision. Klassen Math, filer. Nyckelord static, undantag.

 

F : Grafik, layout

9.1-9.4

F : GUI:s, listeners. Egna exempel.

9.6/5.5

F : Rekursion, bra exempel ! Grafisk Maze

11.3/11.4

F : Applets, mera rekursion (grafiska mönster).

Morelli 12.6