Innehåll |
Läsanvisningar |
F : OO intro, begrepp, exempelklass, syntax: class, public, private, variabler, identifierare, reserverade ord, Använda och skapa objekt, syntax: new, tilldelning, metodanrop |
2.1/2.3-2.10 (ej 2.4, 2.9) /4.1/4.2/ |
F : Referenser, klass och metodsyntax,satser, grundtyper vs klasser, uttryck och operatorer/parametrar. |
2.4/3.1/3.4/3.5/4.3 |
F : Kontrollsatser (if, while ...), konstanter, referenser vs värden |
resten av kap 3 |
F : Arv, has-a vs is-a, UML, klassdiagram omdefinition (overriding), polymorfism, abstract. |
4.4/7.1-7.5 |
F : Metodik (PVK), interface, arv forts. |
5.4/7.6 Morelli 0.4/1.4 10.1-10.4 |
F : Fält (array), in-/utmatning (i/o-klasser), String-klassen |
6.1/6.2/8.4 |
F : "Numerik", precision. Klassen Math, filer. Nyckelord static, undantag. |
|
F : Grafik, layout |
9.1-9.4 |
F : GUI:s, listeners. Egna exempel. |
9.6/5.5 |
F : Rekursion, bra exempel ! Grafisk Maze |
11.3/11.4 |
F : Applets, mera rekursion (grafiska mönster). |
Morelli 12.6 |